Cílem výzvy je podpořit systematické, monitorované a reflektované zavádění inovací ve výuce zacílených na podporu kvalitní výuky, učitele jako jejího klíčového předpokladu a efektivní systém vedení a řízení.
Inovaci lze definovat jako implementaci nejen nových myšlenek, znalostí a praxe, ale také významně zlepšených myšlenek, znalostí a praxe. V souvislosti se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2020 i zaměřením OP VVV se budou inovativní aktivity podpořené v této výzvě vztahovat k oblasti kvalitní výuky, učiteli jako jejího klíčového předpokladu a efektivního systému vedení a řízení. Důležitými oblastmi pro inovace ve vzdělávání jsou především pojetí výuky, řízení a vedení a klima školy. Podpořen bude i výzkum v oblasti sledování dopadů vybraných opatření vzdělávací politiky v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a příprava podkladů pro řešení problematických jevů, se kterými dosud vzdělávací politika systematicky nepracovala.
Aktivita A: Inovativní aktivity v předškolním, základním a středním vzdělávání
Cílem aktivity je podpora systematických, monitorovaných a reflektovaných zavádění inovací ve výuce zacílených na podporu kvalitní výuky a zejména učitele jako jejího klíčového předpokladu. Jedná se o podporu inovativních metod a forem výuky s prvky akčního výzkumu v pedagogice, ale i aktivity podporující lokalizaci jinde praktikované metody mající složku akčního výzkumu, tak abychom ověřili funkčnost metody/formy i v podmínkách českého školství.
Aktivita B: Pedagogický výzkum
Cílem aktivity je podpora základního pedagogického a didaktického výzkumu, včetně metaanalýz již stávajících výzkumů. Humanitní a zejména pedagogický výzkum je v ČR dlouhodobě nedostatečně podporován a tudíž chybí v některých oblastech důležitá data a nebo jsou jen dílčí v různých drobných výzkumech realizovaných pro jiné účely.
Podporován bude výzkum v oblasti sledování dopadů vybraných opatření vzdělávací politiky v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a připrava podkladů pro řešení problematických jevů, se kterými dosud vzdělávací politika systematicky nepracovala. Vzdělávací politika přichází s řadou opatření, která byla v nedávném období zavedena do praxe. Dopady těchto opatření ovšem nejsou ve všech případech systematicky sledovány. Zároveň ve vzdělávacím systému existují jevy, které jsou problematické, a dosud o nich nemáme dostatek informací, které by umožnily zacílení vzdělávací politiky.
Webové stránky programu: | https://opvvv.msmt.cz/vyzva/vyzva-c-02-19-076-inovace-v-pedagogice.htm |
---|---|
Zaměření výzvy: | Komunitní rozvoj |
Cílová skupina: | Menšiny |
Místní působnost: | Celá ČR |
Poslední aktualizace: | 20.3.2020 |
Termín podávání žádostí: | 30.8.2019 |
---|---|
Finanční alokace výzvy: | 250 000 000 Kč |
Granty: | 3 000 000 - 25 000 000 Kč |
Další informace: | uzávěrka do 14. hodin |
OP Výzkum, vývoj a vzdělávání, Harfa Office Park 2420/15
19000 Praha 9
(CZ) Czech Republic
Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.