Výzva č. 02_19_076 Inovace v pedagogice

Organizace: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR

Popis výzvy

Cíl výzvy:

Cílem výzvy je podpořit systematické, monitorované a reflektované zavádění inovací ve výuce zacílených na podporu kvalitní výuky, učitele jako jejího klíčového předpokladu a efektivní systém vedení a řízení. 

Inovaci lze definovat jako implementaci nejen nových myšlenek, znalostí a praxe, ale také významně zlepšených myšlenek, znalostí a praxe. V souvislosti se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2020 i zaměřením OP VVV se budou inovativní aktivity podpořené v této výzvě vztahovat k oblasti kvalitní výuky, učiteli jako jejího klíčového předpokladu a efektivního systému vedení a řízení. Důležitými oblastmi pro inovace ve vzdělávání jsou především pojetí výuky, řízení a vedení a klima školy. Podpořen bude i výzkum v oblasti sledování dopadů vybraných opatření vzdělávací politiky v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a příprava podkladů pro řešení problematických jevů, se kterými dosud vzdělávací politika systematicky nepracovala.

Podporované aktivity:

Aktivita A: Inovativní aktivity v předškolním, základním a středním vzdělávání

Cílem aktivity je podpora systematických, monitorovaných a reflektovaných zavádění inovací ve výuce zacílených na podporu kvalitní výuky a zejména učitele jako jejího klíčového předpokladu. Jedná se o podporu inovativních metod a forem výuky s prvky akčního výzkumu v pedagogice, ale i aktivity podporující lokalizaci jinde praktikované metody mající složku akčního výzkumu, tak abychom ověřili funkčnost metody/formy i v podmínkách českého školství.

Aktivita B: Pedagogický výzkum

Cílem aktivity je podpora základního pedagogického a didaktického výzkumu, včetně metaanalýz již stávajících výzkumů. Humanitní a zejména pedagogický výzkum je v ČR dlouhodobě nedostatečně podporován a tudíž chybí v některých oblastech důležitá data a nebo jsou jen dílčí v různých drobných výzkumech realizovaných pro jiné účely.

Podporován bude výzkum v oblasti sledování dopadů vybraných opatření vzdělávací politiky v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a připrava podkladů pro řešení problematických jevů, se kterými dosud vzdělávací politika systematicky nepracovala. Vzdělávací politika přichází s řadou opatření, která byla v nedávném období zavedena do praxe. Dopady těchto opatření ovšem nejsou ve všech případech systematicky sledovány. Zároveň ve vzdělávacím systému existují jevy, které jsou problematické, a dosud o nich nemáme dostatek informací, které by umožnily zacílení vzdělávací politiky.

Oprávnění žadatelé:

  • veřejné vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (dále jen „zákon o vysokých školách“), ve znění pozdějších předpisů.
  • Územní samosprávné celky, tj. obce a kraje.
  • Příspěvkové organizace územních samosprávných celků, vyjma škol zapsaných ve školském rejstříku.
  • Organizační složky státu.
  • Příspěvkové organizace MŠMT, vyjma škol zapsaných ve školském rejstříku.
  • Subjekty splňující definici organizace pro výzkum a šíření znalostí dle Rámce pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací (2014/C 198/01):
    • organizační složky státu a příspěvkové organizace MŠMT;
    • výzkumné organizace;
    • soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost;
    • orgány státní správy a samosprávy, včetně jejich svazků, jim podřízené či jimi zřízené organizace;
    • další subjekty provádějící výzkum a šíření znalostí dle Rámce.
  • Soukromoprávní subjekty, vyjma škol zapsaných ve školském rejstříku, jejichž hlavním účelem není vytváření zisku a které současně vykonávají veřejně prospěšnou činnost (soukromoprávní neziskové organizace), pro tuto výzvu jsou oprávněnými soukromoprávními subjekty pouze: 
    • spolek, vyjma pobočného spolku;
    • ústav;
    • obecně prospěšná společnost;
    • nadace nebo nadační fond;
    • registrovaná církev nebo náboženská společnost nebo jimi zřízená tzv. církevní právnická osoba;
    • zájmové sdružení právnických osob.

Cílové skupiny:

  • akademičtí pracovníci vzdělávající budoucí učitele (v textu vysokoškolští učitelé)
  • pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení (v textu učitelé)
  • veřejnost
  • pracovníci škol a školských zařízení působící v oblasti vzdělávání
  • zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol a školských zařízení
Webové stránky programu: https://opvvv.msmt.cz/vyzva/vyzva-c-02-19-076-inovace-v-pedagogice.htm
Zaměření výzvy: Komunitní rozvoj
Cílová skupina: Menšiny
Místní působnost: Celá ČR
Poslední aktualizace: 20.3.2020

Termíny uzávěrek a granty

Ukončené uzávěrky

Termín podávání žádostí: 30.8.2019
Finanční alokace výzvy: 250 000 000 Kč
Granty: 3 000 000 - 25 000 000 Kč
Další informace: uzávěrka do 14. hodin

Vyhlašovatel

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání, Harfa Office Park 2420/15
19000 Praha 9
(CZ) Czech Republic

234 811 111

Všechny výzvy vyhlašovatele (242)

Kontaktní osoby

dotazy zasílejte
kontaktní osoba

Vzdělávání se Světem neziskovek

Chcete se na získání grantu připravit? Přijďte na náš kurz nebo využijte služeb našeho poradenství.

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pravdová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Potřebujete poradit? Napište nám!

Šárka Pieglová

Péče o klienty Grantového diáře

+420 730 173 166
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace