Podpora sociálního podnikání 2025

Organizace: Krajský úřad Pardubického kraje

Popis výzvy

Účel programu:

Program má za cíl podporovat stávající sociální podniky v růstu jejich celospolečenského dopadu a dále subjekty směřující k oboru sociálního podnikání a budování plnohodnotných sociálních podniků.

Podporované aktivity Typ A - Vznik nového SP:

  • Podpora směřuje k subjektům sociálního sektoru Pardubického kraje, jejichž cílem je vytvořit plnohodnotný sociální podnik na aktuálních trendech a principech sociálního podnikání.

Projekt musí být vždy zaměřen na aktivitu „Pořízení právních, poradenských a vzdělávacích služeb potřebných k založení sociálního podniku“. Finanční prostředky na tuto aktivitu je možné čerpat samostatně nebo kombinovat s dalšími uvedenými aktivitami.

  1. Pořízení právních, poradenských a vzdělávacích služeb potřebných k založení sociálního podniku.
  2. Vznik byznys plánu a strategických dokumentů.
  3. Náklady na nákup dotačního managementu.
  4. Pořízení neinvestičního a investičního majetku sloužícího k založení a nastartování sociálního podniku ve vztahu k zaměstnancům z cílových skupin (např. úprava pracovního místa, nákup specifických pracovních pomůcek a nástrojů apod.).

Podporované aktivity Typ B – Rozvoj stávajícího SP:

Tato podpora má za cíl zajistit u příjemce rozvoj zejména společenských rolí sociálního podnikání. Dále zajistit podniku možnost vytvořit základní obchodní a strategické dokumenty pro svůj rozvoj, podpořit náklady na možnost realizace projektu z evropských fondů.

Projekt musí být zaměřen vždy nejméně na jednu z níže uvedených aktivit. Kombinace aktivit je možná.

  1. Rozvojové a vzdělávací aktivity pro zaměstnance sociálních podniků směřující k zavádění integračních, sociálních či environmentálních společenských produktů sociálních podniků.
  2. Vznik obchodní strategie, byznys plánu pro následný rozvoj sociálního podniku.
  3. Náklady na nákup dotačního managamentu. Podmíněno podáním žádosti o dotaci z fondů ESF či IROP, dokladem je zpráva o splnění formálních náležitostí žádosti o dotaci přiložená k vyúčtování dotace.
  4. Pořízení neinvestičního a investičního majetku sloužícího k rozvoji sociálního podniku v souvislosti s rozvojem zaměstnanců a využívaných technologií.
  5. Marketing a propagace sociálního podniku, produktů sociálního podniku.
  6. Zajištění stáží a praxí u studentů a absolventů z cílových skupin sociálního podnikání
    • podpora části mzdových nákladů pracovníků, kteří osobně zajišťují realizaci praxe nebo stáže studentů a absolventů na pracovišti.

Cílové skupiny osoby:

  • se zdravotním postižením,
  • duševně nemocní,
  • mládež a mladí dospělí v obtížné životní situaci,
  • lidé bez přístřeší a po výkonu trestu,
  • lidé se závislostmi,
  • etnické menšiny,
  • dlouhodobě nezaměstnaní,
  • lidé pečující o rodinné příslušníky.

Oprávnění příjemci NNO:

  • zapsaný spolek,
  • obecně prospěšná společnost,
  • církevní právnická osoba,
  • ústav (zřízený dle zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník),
  • nadace,
  • fyzická osoba,
  • družstvo,
  • sociální družstvo,
  • akciová společnost,
  • společnost s ručením omezeným,
  • veřejná obchodní společnost.
Webové stránky programu: https://deska.pardubickykraj.cz/dotacni-programy
Zaměření výzvy: Regionální rozvoj, rozvoj nno, sociální podnikání
Cílová skupina: Neziskové organizace
Místní působnost: Pardubický kraj
Poslední aktualizace: 19.12.2024

Termíny uzávěrek a granty

Ukončené uzávěrky

Termín podávání žádostí: 28.2.2025
Finanční alokace výzvy: 1 300 000 Kč
Granty: 10 000 Kč - 180 000 Kč

Vyhlašovatel

Krajský úřad Pardubického kraje

Komenského náměstí 125
53211 Pardubice
(CZ) Czech Republic

466 026 111

IČ: 70892822

Všechny výzvy vyhlašovatele (131)

Vzdělávání se Světem neziskovek

Chcete se na získání grantu připravit? Přijďte na náš kurz nebo využijte služeb našeho poradenství.

26.3.2025 – 27.3.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Grantový fundraising: Jak sestavit dobrou projektovou žádost

Petr Machálek
28.3.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Plánování fundraisingové kampaně: 5 kroků k úspěchu

Jiří Krupa, Dominika Juhásová
14.4.2025 – 26.5.2025 Zoom

AI Leadership akademie

Kateřina Švidrnochová
15.4.2025 – 16.4.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Individuální fundraising v kostce: Jak na drobné i firemní dárce

Petr Machálek

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pravdová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pieglová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Potřebujete poradit? Napište nám!

Šárka Pieglová

Péče o klienty Grantového diáře

+420 730 173 166
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace