Podpora sociálního podnikání 2022

Organizace: Krajský úřad Pardubického kraje

Popis výzvy

Účel programu:

Program má za cíl podporovat stávající sociální podniky v růstu jejich celospolečenského dopadu a dále subjekty směřující k oboru sociálního podnikání a budování plnohodnotných sociálních podniků.

Podporované aktivity Typ A - Vznik nového SP:

  • Podpora směřuje k subjektům sociálního sektoru Pardubického kraje, jejichž cílem je vytvořit plnohodnotný sociální podnik na aktuálních trendech a principech sociálního podnikání.

Projekt musí být vždy zaměřen na aktivitu „Pořízení právních, poradenských a vzdělávacích služeb potřebných k založení sociálního podniku“. Finanční prostředky na tuto aktivitu je možné čerpat samostatně nebo kombinovat s dalšími uvedenými aktivitami.

  1. Pořízení právních, poradenských a vzdělávacích služeb potřebných k založení sociálního podniku.
  2. Vznik byznys plánu a strategických dokumentů.
  3. Náklady na nákup dotačního managementu.
  4. Pořízení neinvestičního a investičního majetku sloužícího k založení a nastartování sociálního podniku ve vztahu k zaměstnancům z cílových skupin (např. úprava pracovního místa, nákup specifických pracovních pomůcek a nástrojů apod.).

Podporované aktivity Typ B – Rozvoj stávajícího SP:

Tato podpora má za cíl zajistit u příjemce rozvoj zejména společenských rolí sociálního podnikání. Dále zajistit podniku možnost vytvořit základní obchodní a strategické dokumenty pro svůj rozvoj, podpořit náklady na možnost realizace projektu z evropských fondů.

Projekt musí být zaměřen vždy nejméně na jednu z níže uvedených aktivit. Kombinace aktivit je možná.

  1. Rozvojové a vzdělávací aktivity pro zaměstnance sociálních podniků směřující k zavádění integračních, sociálních či environmentálních společenských produktů sociálních podniků.
  2. Vznik obchodní strategie, byznys plánu pro následný rozvoj sociálního podniku.
  3. Náklady na nákup dotačního managamentu. Podmíněno podáním žádosti o dotaci z fondů ESF či IROP, dokladem je zpráva o splnění formálních náležitostí žádosti o dotaci přiložená k vyúčtování dotace.
  4. Pořízení neinvestičního a investičního majetku sloužícího k rozvoji sociálního podniku v souvislosti s rozvojem zaměstnanců a využívaných technologií.
  5. Marketing a propagace sociálního podniku, produktů sociálního podniku.
  6. Zajištění stáží a praxí u studentů a absolventů z cílových skupin sociálního podnikání
    • podpora části mzdových nákladů pracovníků, kteří osobně zajišťují realizaci praxe nebo stáže studentů a absolventů na pracovišti.

Cílové skupiny osoby:

  • se zdravotním postižením,
  • duševně nemocní,
  • mládež a mladí dospělí v obtížné životní situaci,
  • lidé bez přístřeší a po výkonu trestu,
  • lidé se závislostmi,
  • etnické menšiny,
  • dlouhodobě nezaměstnaní,
  • lidé pečující o rodinné příslušníky.

Oprávnění příjemci NNO:

  • zapsaný spolek,
  • obecně prospěšná společnost,
  • církevní právnická osoba,
  • ústav (zřízený dle zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník),
  • nadace,
  • fyzická osoba,
  • družstvo,
  • sociální družstvo,
  • akciová společnost,
  • společnost s ručením omezeným,
  • veřejná obchodní společnost.

Lhůta pro podání žádostí: od 3. 1. 2022 do 31. 1. 2022

Webové stránky programu: https://deska.pardubickykraj.cz/dotacni-programy
Zaměření výzvy: Regionální rozvoj, rozvoj nno, sociální podnikání
Cílová skupina: Neziskové organizace
Místní působnost: Pardubický kraj
Poslední aktualizace: 25.11.2021

Termíny uzávěrek a granty

Ukončené uzávěrky

Termín podávání žádostí: 31.1.2022
Finanční alokace výzvy: 1 150 000 Kč
Granty: 10 000 Kč - 180 000 Kč

Vyhlašovatel

Krajský úřad Pardubického kraje

Komenského náměstí 125
53211 Pardubice
(CZ) Czech Republic

466 026 111

IČ: 70892822

Všechny výzvy vyhlašovatele (120)

Kontaktní osoby

Mgr. Martina Šafránková
kontaktní osoba

466 026 483

Vzdělávání se Světem neziskovek

Chcete se na získání grantu připravit? Přijďte na náš kurz nebo využijte služeb našeho poradenství.

19.11.2024 – 20.11.2024 Jungmannova 9, Praha 1

Individuální fundraising v kostce: Jak na drobné i firemní dárce

Petr Machálek
Rezervovat místo Poslední 2 volná místa
25.11.2024 Jungmannova 9, Praha 1

Organizace (spolu)práce nově a lépe: automatizace a modelování procesů

Kateřina Švidrnochová, Radka Bystřická
4.2.2025 Praha (místo bude upřesněno)

Strategie fundraisingu: Nový pohled na vaše poslání

Jana Havlenová
26.2.2025 Praha (místo bude upřesněno)

Základy finančního řízení pro neziskové organizace

Standa Kutáček
26.3.2025 – 27.3.2025 Praha (místo bude upřesněno)

Grantový fundraising: Jak sestavit dobrou projektovou žádost

Petr Machálek

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pravdová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Potřebujete poradit? Napište nám!

Šárka Pieglová

Péče o klienty Grantového diáře

+420 730 173 166
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace