NEWS – Journalism Partnerships – Collaborations / Pluralism

Organizace: Kreativní Evropa - Kultura

Popis výzvy

Zaměření programu:

Výzva je rozdělena do dvou témat - Journalism Partnerships – Collaborations a Journalism Partnerships – Pluralism. 

  1. Journalism Partnerships – Collaborations
    Cílem této části výzvy je podpořit udržitelnost a odolnost evropského mediálního odvětví a to zejména podporou mezinárodní spolupráce médií. Program má podpořit transformaci mediálního odvětví, přispět k rozvoji důvěryhodného zpravodajství a dovedností novinářů a dalších profesionálů ze zpravodajských médií. Tato část výzvy podporuje projekty zabývající se strukturálními a technologickými změnami, kterým mediální odvětví v současnosti čelí. Cílí na zkvalitňování standardů mediální produkce, obchodních modelů a profesní etiku v žurnalistice skrze podporu spolupráce, digitálních dovedností a přeshraniční a/nebo kolaborativní žurnalistiky.
  2. Journalism Partnerships – Pluralism
    Nezávislá média hrají zásadní roli v prosazování základních principů svobody médií a plurality. Tato část výzvy je zaměřena na poskytování kaskádových grantů (tzv. podporu třetích stran) a jejím cílem je podporovat zkušené organizace, které se věnují rozvoji a podpoře nezávislých zpravodajských médií, regionálních a komunitních médií, nezávislých a investigativních novinářů apod. Výzva je určena nejrůznějším organizacím, které působí v oblasti zpravodajských médií (např. mediální sdružení, nevládní a neziskové organizace, organizace občanské společnosti, veřejné organizace, mezinárodní organizace, univerzity, výzkumná centra, novinářské fondy, organizace zaměřené na vzdělávání profesionálů v oblasti žurnalistiky a médií apod.).
     

Oprávnění žadatelé:

1. Journalism Partnerships – Collaborations

  • žadatelem musí být konsorcium min. 3 partnerů ze 3 různých zemí účastnících se programu Kreativní Evropa
  • konsorcium může zahrnovat nezisková, veřejná a soukromá média (tištěná, online, rádio/podcast, TV) i další organizace působící v oblasti médií (asociace, NNO, novinářské fondy, vzdělávací organizace pro mediální profesionály)

2. Journalism Partnerships – Pluralism

  • žadatelem mohou být jednotlivé organizace nebo konsorcium min. 2 partnerů
  • žadateli mohou být organizace působící v mediálním odvětví (neziskové organizace, asociace médií, vzdělávací organizace, novinářské fondy apod.)
  • aktivity projektu se musí konat ve členských zemích programu Kreativní Evropa, minimálně však ve 4 zemích Evropské unie
Webové stránky programu: https://www.kreativnievropa.cz/detail-vyzvy/news-journalism-partnerships-collaborations-pluralism-2025
Zaměření výzvy: Kultura, umění, média, mezinárodní spolupráce, vzdělávání, kurzy, stipendia
Cílová skupina: Umělci, veřejnost, ostatní
Místní působnost: Celá ČR, Zahraničí
Poslední aktualizace: 25.10.2024

Termíny uzávěrek a granty

Ukončené uzávěrky

Termín podávání žádostí: 27.2.2025

Vyhlašovatel

Kreativní Evropa - Kultura

Institut umění – Divadelní ústav, Celetná 17
11000 Praha 1
(CZ) Czech Republic

Všechny výzvy vyhlašovatele (114)

Kontaktní osoby

Kancelář Kreativní Evropa - Kultura
kontaktní osoba

224 809 118

Vzdělávání se Světem neziskovek

Chcete se na získání grantu připravit? Přijďte na náš kurz nebo využijte služeb našeho poradenství.

28.8.2025 – 29.8.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Fundraising a storytelling: Jak na kampaň, co zažehne jiskru

Karolína Vokál Kratochvílová, Jan Gregor
11.9.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Základy finančního řízení pro neziskové organizace

Standa Kutáček
23.9.2025 – 24.9.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Grantový fundraising: Jak sestavit žádost, která zaboduje

Petr Machálek
1.10.2025 – 2.10.2025 KC Kotlaska, Praha 8

Jak vytvořit a realizovat advokační strategii: od nápadu k systémové změně

Milan Štefanec, Petr Machálek
3.10.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Plánování fundraisingové kampaně: 5 kroků k úspěchu

Jiří Krupa, Dominika Juhásová
6.10.2025 – 25.11.2025 Google meet

AI Leadership akademie

Kateřina Švidrnochová
4.11.2025 – 5.11.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Individuální fundraising v kostce: Jak na drobné i firemní dárce

Petr Machálek
13.11.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Cesta k efektivní a fungující organizaci: jak řídit a upravovat procesy

Kateřina Švidrnochová, Radka Bystřická
10.12.2025 Jungmannova 9, Praha 1

Strategie fundraisingu: Nový pohled na vaše poslání

Jana Havlenová

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pravdová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pieglová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pieglová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pieglová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pieglová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pieglová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Potřebujete poradit? Napište nám!

Šárka Pieglová

Péče o klienty Grantového diáře

+420 730 173 166
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace