Rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce a sladění pracovního a rodinného života

Organizace:

Popis výzvy

Zaměření programu

  • Podporované aktivity, typy činností:
    • a) Motivace zaměstnavatelů v uplatňování rovných příležitostí žen a mužů a slaďování pracovního a rodinného života:
      • Uskutečňování politiky přátelské k rodině a genderově příznivé politiky v podnicích (např. formou rodinných a genderových auditů, soutěží atd.).
      • Zavádění systémů řízení lidských zdrojů zahrnujících flexibilní formy organizace práce a jejich uplatňování v praxi. V rámci těchto činností lze čerpat mzdové příspěvky na pracovní místa pro osoby s malými dětmi a osoby pečující o závislého člena rodiny umožňující flexibilní formy organizace práce.
      • Podpora vzniku a provozu služeb péči o děti pro zaměstnance/kyně za účelem jejich setrvání v zaměstnání (lze podpořit pouze jako součást komplexnějšího projektu zaměřeného na motivaci zaměstnavatelů). Sluţby péče o děti lze v rámci této výzvy provozovat na základě zákona č. 561/2004 Sb, o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání nebo dle zákona č. 455/1991 Sb, o živnostenském podnikání, případně na základě legislativy platné v době realizace projektu.
      • Vývoj a ověřování dalších inovativních programů a opatření směřujících k prosazování rovných příležitostí žen a mužů a slaďování pracovního a rodinného života v zaměstnavatelské sféře (snižování míry platové nerovnosti žen a mužů, snižování horizontálního a vertikálního rozdělení trhu práce podle pohlaví, odbourávání genderových stereotypů, zavádění měřitelných standardů pro uplatňování rovných příležitostí žen a mužů, zavádění principů diversity managementu s ohledem na rovné příležitosti žen a mužů, genderové rozpočtování atd.). V rámci těchto činností lze podpořit tvorbu pracovních míst a mzdové příspěvky pro osoby znevýhodněné na trhu práce vyjmenované v cílových skupinách jednotlivců této výzvy.
    • b) Tvorba a realizace komplexních programů na podporu zahájení a rozvoj samostatné výdělečné činnosti s využitím inovativních metod, zapojením doprovodných opatření a nástrojů na slaďování pracovního a rodinného života pro ženy začínající podnikání a vykonávající samostatnou výdělečnou činnost.
    • c) Místní partnerství a tematické sítě zaměřené na snižování horizontálního a vertikálního rozdělení trhu práce podle pohlaví, snižování platové nerovnosti žen a mužů, slaďování pracovního a rodinného života, odbourávání genderových stereotypů na trhu práce, komplexní podporu obětem diskriminace na trhu práce na základě pohlaví, včetně platové diskriminace, advokační aktivity směřující ke snížení genderové diskriminace na trhu práce.
      • Cílem místního partnerství musí být zlepšování kvality života v rámci konkrétní lokality prostřednictvím řešení specifických problémů tohoto území, zl
Webové stránky programu: https://forum.esfcr.cz/dview.htm?ident=217
Zaměření výzvy: Komunitní rozvoj, ochrana lidských práv, rozvoj nno
Cílová skupina: Osoby po výkonu trestu
Místní působnost: Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj, Kraj Vysočina, Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj
Poslední aktualizace: 16.2.2021

Termíny uzávěrek a granty

Ukončené uzávěrky

Termín podávání žádostí: 31.8.2011
Finanční alokace výzvy: 450 000 000 Kč

Vzdělávání se Světem neziskovek

Chcete se na získání grantu připravit? Přijďte na náš kurz nebo využijte služeb našeho poradenství.

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pravdová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Potřebujete poradit? Napište nám!

Šárka Pravdová

Péče o klienty Grantového diáře

+420 730 173 166

Vyzkouším si Grantový diář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace