1. VEŘEJNÁ ZELEŇ
Ve městě je zeleň nezastupitelná v udržitelnosti kvalitního životního prostředí a vzhledu města. Příkladem mohou být vinohrady a ovocné sady, které byly v průběhu historie Prahy významným ekonomickým a krajinným prvkem. I když je snaha o jejich likvidaci a jiné využití enormní, je nezbytné jejich alespoň částečné zachování.
2. ZELENÉ UČEBNY
Kultivace a „ozelenění“ vzdělávacích prostor a míst kde tráví školní děti nezanedbatelnou část svého života, může napomoci nejen k obohacení přírodního charakteru místa, ale dokáže efektivně zlepšit i vzdělávací účinky tradičních didaktických postupů. Kontakt s přírodou dětem usnadňuje učení a přispívá k celkovému rozvoji jejich osobnosti. Projekty v této oblasti mají napomáhat k lepšímu využívání venkovních prostor školských zařízení při výuce a zhodnocení vzdělávacího a harmonizujícího potenciálu, který živá příroda prokazatelně poskytuje
3. OCHRANA PŘÍRODY
Ochrana přírody je nikdy nekončící proces, týkající se různých součástí životního prostředí. V rámci ochrany přírody jsou řešeny pouze dvě oblasti, a to oblast přírodního prostředí pro volně žijící živočichy a rostliny a oblast vod. Do grantového schématu není zahrnuta oblast ovzduší, protože ochrana a zlepšování ovzduší je řešeno jinými nástroji. Projekty v této oblasti by měly být prioritně zaměřeny na chráněná území v hl. m. Praze, to však nevylučuje projekty, které přispějí ke zkvalitnění přírody v prostředí, které není chráněno zákonem.
4. EKOLOGICKÁ VÝCHOVA
Na rozdíl od tematické oblasti č. VI. Výukové a vzdělávací programy pro školy jde o oblast projektů krátkodobějších, občasných a nepravidelných, případně pilotních. Do této oblasti patří zejména projekty jednorázové a inovativní, které zabezpečují ekovýchovné a osvětové aktivity nejen pro děti a mládež, ale i pro širokou veřejnost a pro další cílové skupiny (např. veřejná správa, firmy aj.).
5. SPECIFICKÉ PROJEKTY
Jedná se o projekty, které není možno zařadit do ostatních tematických oblastí. Součástí péče o životní prostředí nejsou jenom přímé aktivity (např. výsadba zeleně, ochrana ptactva), ale i další aktivity, které přispívají ke zkvalitňování životního prostředí různými formami. Tyto projekty mohou doplňovat a kompletovat aktivity tak, aby jejich synergie byla co nejvyšší.
6. VÝUKOVÉ A VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY PRO ŠKOLY
V rámci této systémové oblasti jde o podporu programů, které realizují environmentální výuku ve školách. Oproti tematické oblasti IV. se jedná o systematické a dlouhodobé programy, podporující fungující síť ekocenter v Praze, které systematicky pracují se školami.
Webové stránky programu: | http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/finance/dotace_a_granty/mestske_granty/zivotni_prostredi_a_energetika/index.html |
---|---|
Zaměření výzvy: | Dobrovolnictví, komunitní rozvoj |
Cílová skupina: | Děti, mládež, menšiny, osoby po výkonu trestu |
Místní působnost: | Hlavní město Praha |
Poslední aktualizace: | 20.3.2020 |
Termín podávání žádostí: | 14.12.2017 |
---|---|
Finanční alokace výzvy: | 50 000 000 Kč |
Granty: | pro oblasti 1 - 5 max. 450 000 Kč , pro oblast 6 max. 900 000 Kč |
Jungmannova 35/29
11121 Praha 1
(CZ) Czech Republic
Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.
Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.
Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.