Mimořádná grantová výzva II

Organizace: Nadace Jistota - Komerční banka a.s.

Popis výzvy

Zaměření výzvy:

Nadace Komerční banky - Jistota vyhlašuje mimořádnou výzvu II, kterou opět reaguje na koronavirovou krizi. Nadace podpoří samoživitele v mimořádné situaci, rodiny ohrožené domácím násilím, seniory v domácím prostředí a rozvoj distanční pomoci. V rámci výzvy mohou žádat také zaměstnanci Skupiny KB pro své „srdeční záležitosti“.

Oblasti pomoci:

V rámci Mimořádné výzvy II Nadace Jistota můžete žádat v níže uvedených oblastech A až D. Kombinace kategorií je možná. Můžete například projekt zaměřit na rozvoj distanční pomoci ve vaší organizaci a zároveň požádat o přímou pomoc některému z vašich klientů - samoživitelů atp.

A. oblast samoživitelé v mimořádné situaci

  • Je to rodič samoživitel, který sám pečuje o nezaopatřené dítě (děti) anebo samoživitel ze sendvičové generace pečující (nejen) o člena rodiny s postižením, ale ve zvýšené míře i o rodiče v důchodovém věku, které negativně ovlivnila probíhající koronavirová krize.
  • Pokud máte jako nezisková organizace klienty, kteří patří do výše uvedených skupin, můžete nyní za ně a pro ně požádat v rámci grantu o přímou finanční pomoc.
  • Například na: zajištění základních potravin, vitamínů, léků, na nákup “bílého” zboží k uskladnění potravin, úhradu nájemného, úhradu záloh na bydlení v azylovém domě, na zajištění hlídání dětí (za účelem vylepšení příjmu samoživitele), na úhradu a využití odlehčovacích služeb (respitní péče), na nákup oblečení pro děti, nezbytné pomůcky pro zajištění vzdělávání dětí atp. V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat. Cílem je nepříznivou situaci v krátkém časovém horizontu zklidnit a vylepšit. Součástí žádosti musí být popis mimořádné situace.

Žadatelem může být výhradně nezisková organizace. Plátcem výše uvedeného bude také vždy nezisková organizace, která ručí za správnost využití nadačního příspěvku a je povinna toto prokázat v závěrečné zprávě.

B. oblast rodiny ohrožené domácím násilím

  • Domácí násilí (fyzické, psychické nebo sexuální násilí), odehrávající se mezi osobami blízkými žijícími spolu ve společném bytě nebo domě a zintenzivněné současnou koronavirovou krizí a nouzovým stavem.
  • Příkladem dobré praxe, na kterou je možné žádat, je komplexní odborná pomoc (krizová pomoc, odborné sociální poradenství, psychologická a terapeutická činnost atp.) všem osobám ohroženým domácím násilím (tedy včetně seniorů, dětí, zdravotně postižených členů domácnosti) s cílem tuto nepříznivou situaci neprodleně zastavit, překonat a v nejlepším případě dovést až k návratu do běžného života bez domácího násilí. Do projektu tak můžete například zahrnout rozšíření týmu či navýšení úvazku, zejména na pozice sociální pracovník, psycholog, terapeut aj. vedoucí k výše popsanému cílovému stavu.

C. oblast senioři v domácím prostředí

  • Probíhající krize a důsledky nouzového stavu velmi negativně ovlivnila kvalitu života seniorů. Nejohroženější jsou ti, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku a nejsou již plně schopni vlastními silami zvládat péči o sebe a domácnost. Tito lidé pravděpodobně více než kdy jindy právě nyní zažívají pocity osamění, smutku, obav, možná až beznaděje a paniky.
  • Cílem projektů by mělo být tento stav zvrátit z nepříznivé bilance do kladného stavu. Také projekty, které podpoří seniory v uvažování, aby zkušenosti posledních měsíců a získanou psychickou odolnost proměnili ve snahu jejich život zlepšit, učinit pestřejším či aktivnějším.
  • Základem je však především podpora doprovázení seniorů při zajištění jejich základních potřeb (např. zabezpečení pravidelné lékařské péče vč. nezbytné pravidelné prevence, obstarávání nákupů, léků aj.). Dále zabezpečení dostatečné kapacity pečovatelské služby (zejména pro osoby, jež nemají možnost o sebe pečovat v plném rozsahu). Také zabezpečení psychosociální podpory zejm. u těch, u kterých se rozvíjejí úzkosti či agrese v důsledku izolace, strachu z nákazy a opatření nouzového stavu.

D. oblast rozvoj distanční pomoci

  • Pod pojmem distanční pomoc se jedná o tu pomoc klientům, která běžně probíhá ambulantně anebo osobně v terénu (poradenství, péče o dlouhodobě nemocné, umírající, atp.) a kterou nebylo možné v nouzovém stavu poskytovat a byla tak, často improvizovaně, nahrazena jinou, novou, online distanční pomocí prostřednictvím sociálních sítí, speciálních aplikací, video přenosů a s využitím chytrých telefonů, tabletů či počítačů.
  • Je žádoucí, aby poznatky, které organizace v této situaci získaly, nezapadly. Naopak byly využity do budoucna a zůstaly již natrvalo tam, kde je to žádoucí, součástí praxe (nejen v dobách pandemie a nouzového stavu). Ambicí není klasické služby nahradit, ale vytvořit fungující doplněk, který umožní aplikovat základní prvky obvyklé pomoci do distanční formy, a zkrátí tak např. čekací lhůty pro klienty, a umožní přijmout více klientů do péče atp.

SRDEČNÍ ZÁLEŽITOST

  • Nadace Komerční banky každoročně vyhlašuje Srdeční záležitost, což je program Nadace Jistota určený zaměstnancům Skupiny KB, kteří se ve svém volném čase podílí na dobrovolnických aktivitách v neziskových organizacích. Ti mohou pro svou „srdeční organizaci“ získat podporu nadace. Cílem je umožnit rozšíření a zkvalitnění služby, kterou zaměstnanec - dobrovolník sám ve svém volném čase a bez nároku na odměnu poskytuje.
  • Protože letos je situace opravdu výjimečná a srdečních záležitostí je pro nás každá partnerská organizace, program nebude mít tradiční každoroční samostatnou podobu. Zaměstnanci, kteří se chtějí ucházet o podporu svého „srdečního“ projektu se mohou zapojit ve výše vypsaných oblastech A. – D. a platí pro ně všechny podmínky, omezení a upřesnění uvedené v této výzvě.
  • Základní požadavek na „Srdeční záležitost“ je, aby žadatel prokázal své dlouhodobé dobrovolnické nasazení v dané organizaci. Zároveň zaměstnanci převezmou nad projektem záštitu a budou garantovat správné využití poskytnutých prostředků. 

Oprávnění žadatelé:

Výhradně neziskové organizace: spolek, ústav, obecně prospěšné společnosti, účelová zařízení registrované církve a náboženské společnosti založené církví a náboženskou společností pro poskytování charitativních služeb, dále výše uvedené organizace ve spolupráci se zaměstnancem Skupiny Komerční banky (dále viz Srdeční záležitost)

Neoprávnění žadatelé: fyzické osoby, nadace, nadační fondy, příspěvkové organizace, všechny typy obchodních společností

Doba tvrání projektu: 

min. 6, max. 12 měsíců od rozhodnutí správní rady anebo podpisu smlouvy 

Webové stránky programu: https://www.kb.cz/cs/o-bance/novinky/aktuality/2020/mimoradna-grantova-vyzva-ii
Zaměření výzvy: Mimořádná výzva
Cílová skupina: Děti, mládež, dobrovolníci, neziskové organizace, senioři, zaměstnanci, zdravotně postižení
Místní působnost: Celá ČR
Poslední aktualizace: 13.5.2020

Termíny uzávěrek a granty

Ukončené uzávěrky

Termín podávání žádostí: 15.6.2020
Granty: 75 000 Kč - 150 000 Kč (žádosti o vyšší nebo nižší příspěvek nebudou postoupeny k projednání)
Další informace: uzávěrka do 12. hodin

Vyhlašovatel

Nadace Jistota - Komerční banka a.s.

Na Příkopě 33
11407 Praha 1
(CZ) Czech Republic

+420 955 532 745

Všechny výzvy vyhlašovatele (33)

Kontaktní osoby

Štěpánka Petrů
kontaktní osoba

955 532 745

Vzdělávání se Světem neziskovek

Chcete se na získání grantu připravit? Přijďte na náš kurz nebo využijte služeb našeho poradenství.

Konzultace projektových žádostí

Nevíte si rady s vypracováním žádosti? Chcete se zorientovat v možnostech finanční podpory vašeho projektu? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Šárka Pravdová
Péče o klienty Grantového diáře
+420 730 173 166

Potřebujete poradit? Napište nám!

Šárka Pravdová

Péče o klienty Grantového diáře

+420 730 173 166

Vyzkouším si Grantový diář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace